Purple Bow Tie

Saturday, 27 July 2013

malam 19 ramadhan.

Assalamualaikum ..

Alhamdulillah . syukur kepada Allah s.w.t , masih diberi nafas dan peluang untuk hidup di muka bumi ini . Sebelum tu , masih belum terlambat untuk aku mengucapkan SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN kepada semua umat Islam . Pejam celik pejap celik , sekarang dah masok malam yang ke 19 ramadhan .. rase mcm sekejap je mase berlalu . Oleh itu , jangan lah mensia-siakannye . ia datang setahun hanye sekali shje . dan belum tentu lagi lepas ni kite akan dapat merasa bulan ramadhan yang akan datang .
Ajal maut dan jodoh pertemuan di tangan Allah s.w.t ,mungkin esok lusa nyawa kita akan ditarik dan belum tentu kite akan hidup selama-lamenye . Ini adalah peringatan untuk kite semua . okay :)
Dah 3 kali aku berpuase di terengganu , sedih ?? ye memang aku sedih sebab xdapat nk berpuase dengan family .hmmm ..  xpe lah syafika , ini lah yang dikatekan lumrah sebagai seorang pelajar . kene berkorban . kite bukan nye pergi tempat yang xelok , kite pergi menuntut ilmu . dimane kite berpuase , same sahaje asalkan kite tidak tinggal dripd melaksanakan tanggungjawab  sebagai hamba Allah s.w.t . Hari khamis 01.08.2013 , kami pelajar uitm akan pulang ke kampung halaman masing2 . rase mcm xsabar2 je nak balek .Ya ALlah . hanya Allah s.w.t. yang tahu bertapa gembirenye aku nak balek berpuase dan sambut raya bersama keluarga tercinta . Sekarang ni pun , dah banyak lagu raya berkumandang di radio , semangat tu tinggi untuk balek .. lagi2 sebelah bilik aku ni setiap mase pasang lagu raya , siap karaoke bagai .. hahahha .. Akhir kata dari nur syafika jamanhuri . Selamat menunaikan ibadah di bulan Ramadhan . :)


No comments:

Post a Comment