Purple Bow Tie

Thursday, 22 September 2016

kehidupan sebagai pelajar ...

kehidupan sebagai pelajar ni ada banyak cabarannya .. ada kawan yang susah senang bersama , ada kawan yang waktu senang sahaja bersama tapi bila waktu susah , lari tinggalkan kita begitu sahaja .. Bila kita dah terlalu baik dengan kawan , kawan tu buat jahat pada kita .. hmm erti kata lain , buat baik , dipijak-pijakkan , bila buat jahat semua orang jauhkan diri .. kalau macam tu lebih baik hidup sorang2 .. Susah nak jumpa kawan yang betul2 baik dengan kita .. kadang2 ade kawan yang tak puas hati dengan kita atas sebab ? sebab apa pun tak tahu la .. nak kata tolong dye waktu susah , kita tolong .. nak kata kita dah buat baik dengan dye , dah buat sehabis baik .. hmm tak tahu la .. last2 sem ni banyak pulak dugaan yang berlaku .. tapi di saat setiap yang berlaku , pasti ada cara penyelesaiannya .. Allah s.w.t nak uji sekuat mana hambanya sanggup menghadapi ujian yang diberi .. 

Pesanan di sini .. 

Kita sebagai manusia , jangan la ada sifat iri hati dengan kawan , kita juga sebagai seorang manusia .. cuba la ada sifat saling tolong menolong antara satu sama lain , jangan pinggirkan kawan yang lain dan berkawan lah dengan semua orang tidak kira paras rupanya cantik atau kurang . 

No comments:

Post a Comment